حق العملکاری گمرک یا استخدام گمرک !!!!!!!؟

خرید بک لینک

حق العملکاری گمرک یا استخدام گمرک !!!!!!!؟

به راستی تاکی باید دور خودمان بچرخیم یا خودمان را دور بزنیم آیا این سوال در ذهن ما نقش نمی بندد با این همه تعریف وتمجید از سیستم و خدمات جدید گمرکی و این همه راه ها برای رسیدن به دروازه تجارت جهانی عوامل مهمتری هم دخیل میباشد مهمترین عامل و تعیین کننده یک سازمان نیروی انسانی یا منابع انسانی آن می باشد . که به همین دلیل در سازمانها مدیریت منابع انسانی بیشتر مورد توجه قرارمی گیرد . حال گمرک به عنوان سازمانی که اجراکننده قوانین و مقررات وضع شده ازسوی مجلس است ، نقش مهمی را در صادرات و واردات و ترانزیت کالا ایفا می کند . امروزه گمرک و مسائل گمرکی از یک سو ودر مقابل تجارت و سازمان تجارت جهانی ازسوی دیگر به دلیل اهمیت فراوانی که در زمینه مبادلات بین المللی داراست نیازمند تربیت افرادی است که با مبانی نظری و دانشگاهی علمی و آکادمیک آشنایی داشته باشد ، به همین دلیل رشته گمرک یا مدیریت گمرک با هدف توجه به افرادی که پس از گذراندن یک دوره تخصصی بخشی از نیازهای مربوط به نیروی انسانی در بخشهای دولتی و خصوصی ویژه در رابطه با اجرای قانون امور گمرکی و آیین نامه های اجرایی آن و مقررات صادرات و واردات را مرتفع نمودند ایجاد گردیده است .

امروزه در دنیا ، ضرورت جوامع بشری تجارت بین الملل است . یکی از حلقه های تجارت بین الملل گمرک است که در حقیقت در یک مبادله تجاری بین المللی گمرک هم نقش دارد . اگر گمرک نقش خود را خوب وبه موقع و سریع ایفا کند ، گردش کالا روانتر و سریعتر انجام خواهد شد .برای اینکه به این سرعت دست پیدا کند ضرورت پیدا می کند که گمرک ،نیاز به کارشناسان خبره وبا معلومات داشته باشد . از جمله خصوصیات یک شاغل پست گمرک موارد زیر می باشد:

توانایی شناخت کالاهای گوناگون – استنباط دقیق از مقررات و قطع کالا – دقت کافی در انجام محاسبات و دریافت حقوق دولت داشته باشد و اینکه بتواند کالاها را از دید اجتماعی ، اقتصادی ،امنیتی مورد کنترل قرار دهد .

حال در این دهه گذشته به این فکر کرده ایم که چند درصد از شاغلین یک سازمان به این مهمی با عنوان سازمان گمرک کشور که نقش پاسداری وایمن نگه داشتن مرزهای کشور در فرایند تجارت کالا را دارا میباشد را تحصیلکرده های رشته گمرک تشکیل داده اند . در هر سازمان اگر افراد آن سازمان با توجه به تخصص ومهارت نیازآن سازمان وجود داشته باشد اهداف سازمان بهتر و محکم تر پیش خواهد رفت و سود آن نصیب خود سازمان می گردد .

پس تکلیف کسانی که در این رشته تحصیل کرده اند چه می شود ، در این چند ساله که سازمان گمرک مشغول کارهای خود بود هیچ استخدامی صورت نگرفته و دیگر مسیر اشتغال تحصیلکرده های گمرک هم حق العملکاری گمرک می باشد که در چند سال گذشته امتحان حق العملکاری گمرک که مسئول آن هم گمرک ایران می باشد برگزار نشده است .با این توصیف فارغ التحصیلان گمرک در ادامه زندگی مجبور بوده تغییر رشته داده وبه سوی راهی دیگر رفته یا در کنج خانه نشسته به این امید که گمرک ایران شاید راهی پیش رویشان قرار دهد .

به طور خلاصه عرض می کنم فقط در استان گیلان در شهر رشت در موسسه کوشیار رشت در طول حدود 6 سال گذشته تقریبا 300 نفر در رشته مدیریت گمرک فارغ التحصیل شده اند که به ناچار به دلیل عدم توجه مسئولین مجبور به تغییر رشته شده اند.

در حالی که فقط با جستجوی کوچک در اینترنت می توان پی برد که وبلاگ دانشجویان مدیریت گمرک کوشیار در صدر سایت های گمرکی فارسی زبان می باشد که یک وبلاگ مطرح درکل کشور است که بازدیدکنندگان را درزمینه های گمرکی راهنمایی می کند . آیا نباید به این استعدادها با نگرشی نو نگاه کرد که این جوانان پشتوانه هایی مستعد می باشند که درآینده خدمتگزار این جامعه می باشند و باعث پیشرفت و ترقی کشورمان در عرصه تجارت جهانی خواهد شد .

شما هم امتحان کنید در موتور جستجوی گوگل بنویسید ( مدیریت گمرک) تا خودتان پشتکار و تلاش را حس نمایید .

با تشکر ابراهیم آقاخانی مدیر وبلاگ دانشجویان مدیریت گمرک

فارغ التحصیل رشته مدیریت گمرک و در حال تحصیل مدیریت بازرگانی

http://kooshyar-gomrok.blogfa.com


موضوعات مرتبط: گمرک انتخاب رئیس گمرک از درون مجموعه گمرک...

ما را در سایت انتخاب رئیس گمرک از درون مجموعه گمرک دنبال می‌کنید

برچسب: العملکاری,استخدام, نویسنده: بازدید: 191 تاريخ: چهارشنبه 17 آبان 1396 ساعت: 12:36

صفحه بندی